Visie

Wanneer we een puzzel voor ogen houden, denken we aan vele stukjes die samen één geheel vormen en niet los van elkaar kunnen bestaan. In onze Puzzel willen we elk afzonderlijk stukje zijn juiste plaats geven en precies leren passen in het geheel van onze school. Zowel de stukjes in het midden, bovenaan als aan de rand van De Puzzel mogen er zijn. Elk stukje krijgt evenveel aandacht op het niveau dat bij hem past.

Daarnaast verliezen we in onze Puzzel de samenhang niet uit het oog; we hebben elkaar nodig om een mooi geheel te vormen! Hoe beter de puzzelstukjes in elkaar passen, hoe mooier het geheel. Daarom dragen we zorg voor elkaar, de leerlingen, de leerkrachten en de ouders zodat iedereen zich op zijn best voelt en graag deel uitmaakt van De Puzzel.

Bij een puzzel denken we ook aan ingewikkelde problemen die een oplossing verdienen. Die problemen pakken we ook aan in onze Puzzel. Hoe kom ik tot een oplossing? Hoe werk ik daartoe samen met de anderen? Hoe kan ik zelfstandig tot een oplossing komen? Alle 'Puzzelstukjes' zoeken voor zichzelf de gepaste weg.

Het oplossen van een puzzel is een proces dat heel wat denkwerk vereist. We ontdekken daarbij nieuwe pistes, andere verrassende methodes en frisse ideeën. Daar willen we in De Puzzel ook open voor staan.

We hopen dat op het einde van de rit De Puzzel past en dat onze leerlingen de school verlaten met de nodige bagage om nieuwe puzzels aan te pakken. 

© 2023 Alle rechten voorbehouden
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin